2008. január 2., szerda

Pár hét TeamCity-használat tapasztalatai

Még a JavaPolis-on találkoztam a JetBreains embereivel, akik bemarketingelték nekem, hogy a TeamCity most már ingyen is használható 20 projectig és 20 felhasználóig. Ezzel érdemesnek tűnt egy alapos kipróbálásra.
  1. Megpróbáltam a régi és az új perverz verziókövetőt is hozzáilleszteni a munkahelyemen. A rémlassú kapcsolatunkkal a verziókövető rendszereinkkel már az elején gebasz volt, erre az Jira-ba nagyon gyorsan adtak egy workaround-féleséget, amivel a Perforce (az új perverziónk) elment, az MS-VSS valami rettenetes összevisszaságot teremtett a filerendszeren. Nem vagyok bizos benne, de úgy látszik file nem maradt épen. Úgy látszik ezt valami natív VSS kliens okozza, amit a TeamCity futtat.
    Ez túlélhető, ásatunk egy csinos kis gödröt a VSS-sel és megkérjük hogy térdeljen a szélére.
  2. Itthon persze a finom kis SVN fut, ezzel pillanatig nem volt probléma, ezt mondjuk el is várom :-)
  3. Maven multiprojecteim buildelése. Ezzel van egy olyan különbség a continuum-mal szemben, hogy nem dobja be az alprojecteimet külön projectként. A probléma akkor következik, amikor az előző project teszt hibái miatt az új projectek tesztjeit már le sem futtatja. Ez mondjuk logikus, de jobban szeretném ha mindent mindig lefuttatna, SNAPSHOT verziókban mindig vannak törött tesztek. Na erre beállítottam egy -Dmaven.test.failure.ignore kapcsolót a maven paraméterei közé. Ezzel megy. Persze kérdés hogy ez mennyire korrekt.
  4. Ezt még nem tudom, hogy miért, de a build agent újrastartolása után újra azonosítani kell a szerveren. Hmm, sebaj.
  5. Az egyik eclipse installációban a TeamCity plugin nem működget. Valószinűleg az a baja hogy utólag dobtam utánna a SVN plugint. Nyilván, munkában nem használunk SVN-t, az túl egyszerű lenne. Viszont a windózos teamcity tray icon az csodás dolog, egy ilyet szeretnék én gnome-hoz linuxra.
Ennyi, az érdekességekről...