2008. május 21., szerda

JUM gondol gondol gondol

Ma este JUM megbeszélés. Én akkor összeírnám hogy én milyen problémákat látok. Magánvélemény rovat. (viszonylag sok rendezetlen gondolat következik)
  1. Általában nem pörgősek a prezentációk. Szerintem ez az iskolai élményeinkből jön. Unalmas egyetemi előadások, ahol bejött valaki és ledarált valamit. Szerintem ez inkáb időigényes mint hasznos. Majdnem mint egy egyetem. A tartalma viszont jó volt az előadásoknak, meg a felkészültséggel se volt baj, csak cammogós lett.
  2. Néha nincs elég előadó. Lehet, hogy elöbb össze kellene gyűjteni a témát, aztán kellene időpontot kitűzni. A másik orvosság talán ha többen jönnének egy-egy apró témával. Ezt csináltam az elmúlt egy hónapban, ilyen csúnyaságok voltak benne, így oldottam meg, és az egészből a tapasztalat az hogy.
  3. Szerintem az is jó lenne, ha minden prezi és a hozzá tartozó kód fent lenne egy helyen. Hát a JHacks-on elkezdtem... Na majd ezen még rugdosok.
  4. Önszerveződésből következik hogy nincs házmester. Sajnos mégis lehet kellene valaki aki bevállalja néha a mumus szerepét és megmondja hogy akkor most letellett, az 5 perc szünet, a 30 percen túllépett az előadás, ilyesmi. És akkor este 10 elött hazaérünk, vagy több infót tudtunk bepakolni.
  5. Tök jó lenne ha a meg neten lehetne nézni azt, amiről lemaradtunk. Ezt nem nehéz megoldani, Karenin említett is pár megoldást. Akkor már csak egy 3000 forintos webkamera kell és egy 2000 forintos mikrofon, gondolom mindenkinek van otthon ilyen, sávszélesség is akad.
  6. Természetesen szükséges szocializálódni a lehetséges leendő, jelenlegi és volt munkatársakkal, csak közben ezt úgy kellene csinálni, hogy idegenek idejét ne pazaroljuk. Na itt most egyrészt magamra gondolok, mert közelebbről egyik aktív résztvevőt sem ismerem (annak ellenére hogy mindenkinek olvasom a java blogját akinek tudom hol van), de ha jön közénk bárki aki nem spanunk, akkor ugyanezt látja szerintem. A kocsmázós formációban egyrész ezért nem vagyok benne, meg persze bagószagúan sem akarok hazamenni.
  7. Néha nem elég összeszedett az előadó. Ez konkrétan magammal kapcsolatban. Mondjuk ezen nem lehet mit rúgni, többet kell készülni, meg gyakorlat teszi. Néha nagyon gyorsan akarok valamit elmondani és nem veszem észre hogy senki nem érti. Na erre kellene például egy protokol, hogy ilyenkor vág egy arcot vagy beszól, megdobál...
Körbenéztem a wikipédián a konferencia és antikonferencia stílusok között, csak hogy valamennyire képbe kerüljek. (Mert persze én sem voltam még semmi ilyesmin, én is itt lakok tanyán, Butapesten.)
  • Lighning Talk, leginkább ilyesmit próbáltam megvalósítani. Megvannak persze a korlátai. Mondjuk olyan nagy és különleges dolgokkal nem is foglalkozom, amire rá kellene fordítani hosszabb időt. Tucatprogramozó vagyok, ilyen terem minden fán.
  • Az OST-ből ajánlanám az alapelveket: akárki jön, akármeddig tart, annak úgy kellett lennie. Mondjuk hogy mikor kezdődik az azért talán mégsem mind1, térjünk a tárgyra és aztán mindenki menjen a dolgára.
Remélem hogy valami új és jó dolog sül ki az esti megbeszélésből. Talán egy olyan dolgot ki lehetne hozni, ami folyamatosan a felszinre került újdonságokat segít feldolgozni, ezekkel kapcsolatos ötleteket kicserélni.

Update
Végülis jó hangulatban és elég konstruktívan tellett a megbeszélés. Én nagyon pozitív eredményt várok attól, ha végigcsináljuk azt amit megbeszéltünk.