2008. június 26., csütörtök

Eclipse Demo Camp log

Tegnap mindannyiunk legnagyobb örömére kijött az eclipse 3.4, amit ma Eclipse DemoCamp-pel ünnepeltünk meg. Én csak az első 3 prezentáción voltam bent, sajnos a hőmérséklet kint legalább 5 fokkal alacsonyabb volt mint bent, és nem volt mindegy az az 5 fok. Lássuk...
  1. Bardy Szabolcs - Application model visualization using Eclipse GEF
    Nekem ez segített kicsit fellebbenteni a ködöt, ami az eclipse belső plugin rendszereit fedi. Magamfajta tucatprogramozókat nem érdekli az IDE infrastruktúrája, egész addig amíg valami lehetőséget nem látnak benne. Most már látok :) Volt demó is, ilyesmi. Kicsit az időben talán elcsúszott olyan dolgokon mint az MVC magyarázat, szerintem nincs ember aki nem tudná mi az.
  2. Szentiványi Gábor - Advances in TEAM
    Azzal az alcímmel, hogy hogyan fűzzük szorosabbra a földrajzilag elosztott fejlesztőcsapatunk kommunikációját. Ismerős probléma, aki ezt megoldaná nekem, az megcsinálná a munkám felét :-) Ez valami olyasmi lesz, mint az IBM jazz cucca. Eddig a jó hírek. Rossz hír, hogy a fejlesztés még csak most kezdődget, a weboldal például totálisan semmitmondó és volt itt valami kanyar a .net-tel és a visual studioval.
    Azt hiszem az IBM jazz már ingyér van, érdemes talán azzal kezdeni ismerkedni. Az IBM szoftverektől ments meg uram minket.
  3. Szántó Iván - Introduction to JBoss tools
    A JBoss eclipse-alapú fejlesztőkörnyezete. Régebben próbálgattam, a hibernate tools csodajó, de mióta JPA-t használunk már az sem rulz, a többi pedig szerintem csupa olyan dolog volt, ami benne van egy mezei eclipse-ben is. (Az "Eclipse for JEE developers" dologban). Viszont láttunk valamit a JBoss Seam-ból, ami első ránézésre handy kis RAD, szép IDE support is volt, viszont azok után hogy Iván cetliről átmásolt egy URL-t egy ajaxos komponensben valahova, nem biztos hogy bele mernék vágni. Nincsenek ilyen varázscetlieim :(
Továbbá megtudtam azt, hogy van aki kipróbálta a flexclipse-t :-) Köszi minden visszajelzésért mindenkinek, nagyon örültem, és amint normálisan rendbejön a jobb kezem és a közérzetem, folytatom a hegesztést.
Találkoztam eclipse gurukkal egészen nagy mennyiségben, például egy srác mesélt egy ötletéről amin dolgozik: egy pluginnal méri az időt, amit a kódod bizonyos részein töltöttél, és az alapján logol. Egész hasznos lehet ebből valamilyen riportot csinálni.

Holnap valószinűleg kicsit hittérítek WTP ügyben céges keretek között. Mi még mindig ant-tal buildelünk, a turnaruond nálam úgy 3 perc. Ezen szeretnék kicsit javítani. Például 3 másodperccel kibékülnék.

Ja és köszi a B2I srácoknak a szervezést, nagyon jó volt. Remélem legközelebb is lesz.