2008. november 14., péntek

Getter és setter tesztelése

Igazából soha nem törekedtem 100 %-os test coverage-re, olyan evidens dolgokat mint getterek és setterek és egyszerű konstruktorok eddig eszembe sem jutott tesztelni. Ma viszont az utamba került egy bean, ami elég izgalmas viselkedést tanúsított ahhoz a rémunalmas dologhoz képest amit elvárok a fajtájától. Arra gondolok hogy ha beállítok egy tulajdonságot, akkor az legyen beállítva és ha utánna kiolvasom, akkor ugyanaz mint amit beállítottam. Egyéni ízlés kérdése, de én aknamezőnek érzem ha egy adat reprezentációra szánt osztály ettől eltérően viselkedik.

Úgyhogy írtam az összes bean-re egy tesztet, ami PropertyUtils-szal végigrohan a tulajdonságaikon és beállít valamit és megnézi hogy az érték be lett-e állítva.

Ennyi, a kód nem érdemel egy copy-pastet sem, inkáb csak ötletet akartam adni a test coverage eredmények szépítésére :-)

További kellemes pénteket mindenkinek!