2009. május 29., péntek

easyb próbakör

A CÉG másik fele (nem az amelyikben én működök, hanem a gonosz fele) nagyon kedveli a fitnesse-ben írt teszteket. Az első alkalomtól kezdve nekem nem volt szimpatikus ötlet az, hogy a programomat browserből teszteljem, wiki-ben editáljam a teszteket és ráadásul összelőni a builddel is egy borzalom (ebben a legfőbb gonoszok is egyetértettek). Másoknak se jött át az ötlet. Elkezdtem hát más, kicsit elterjedtebb megoldást keresni.
Kipróbáltam mennyire tud fájni a easyb-vel történő tesztelés és megosztanám veletek:
  • A teszt tulajdonképpen groovy forráskód. Editálhatja az ember eclipse-ből -ha van groovy pluginja-, vagy alighanem netbeans-ből is (nem próblátam ki). Valamennyi highlight-olást kapunk hozzá, meg egy kics code-completiont-t is. Nem sokat egyikből sem.

  • Futtatni ezt így eclipse-ből is lehetséges, de kicsit fapados (mondjuk a fitnesse-hez képest még mindig sci-fi)
  • Maven-ből hajtva kicsit lassú, de rendesen fut.
  • A példa kimenet szerintem viszonylag jól öndokumentáló (fájjon csak az angoloknak amit csinálunk a nyelvükkel):
    3 scenarios executed, but status is failure! Total failures: 1

    Story: situation

    scenario normal everyday life
    given a normal situation
    when there are some problems
    then that is just usual


  • Példa projectet ide pakoltam fel.