2009. május 20., szerda

JUM 2009-05-20

Ma végre összespóroltam rá időt és elhúztam a JUM találkozóra.
Ezek voltak sorrendben:

  1. Révész Tamás: Groovy és Java használata SOA projectekben.
    Cobol backend elé bármit is építeni nem lehet móka. Az előadó nem volt szerintem igazán ellazulva az előadáshoz, kapkodott, amitől nekem kicsit nehezen jött át pár infó, de megpróbálom visszaadni.
    Szóval valamiért cefet sok XSLT-t kell generálniuk, néha egészen nagyokat is, és ezt automatizálták groovy-val. Utánna még kézzel meg kell igazítani (robotok sportja). Szóval csak a build processz és fejlesztés támogatásához használnak groovy-t, élesben nem fut. Gondolom nem tennék szivesen élesbe az 1600 soros scriptet.
  2. Cursin Decurtins: Rapid prototyping with object-oriented databases
    Nyilvánvalóan szívás, amikor egy project elstartolásakor napokig elbíbelődik az ember az architektúra összekalapálásán. Főleg ha csak demó vagy prototype project. Adatbázis, mapping, miegymás. Persze segít valamit, hogy ma már elterjedtek beágyazott relációs adatbázis motorok, mint a derby, de alapvetően sokkal kevesebb meló lehet, ha nem kell mappinget írni. Az objektum adatbázis egyetlen közvetlenül elérhető layer. Példaként a db4o-t mutatta be az előadó. Valóban nagyon egyszerűnek tűnik a lekérdezés, bár volt egy pár példa, ami mögött én csúnya apikat sejtettem. Standard api nincs hozzá, ami talán annyira nem fáj egy prototype-nál. Viszont a mock-os meg a fake-k miért nem jók? Production használatra a szerző nem igazán javasolta egyik terméket sem.
    Szóval ha jól értettem, mitán megcsináltad az egyszerű objektum adatbázison a prototype-t, meg kell írnod relációs adatbázis kezelőre is.
  3. Elek Márton: Amazon WS
    Ez elég pöpec volt. Azt hiszem ideje végre komolyan utánnanézni a témának, bár a bankszámlám számát nem szivesen adnám meg az amazonnak. Mint kiderült az kell nekik, nekem viszont borzasztó rossz tapasztalataim vannak a netes fizetőeszközök megbízhatóságával kapcsolatban.