2010. január 21., csütörtök

JUM XIII

Öregszik a JUM, már a 13. alkalmat tartottuk tegnap este.

Tvik: Scala

Érdekes összefoglaló volt a scala lehetőségeiről, nekem valahogy az volt az érzésem hogy minden említett dolga érdemelne egy külön előadást. A scala-ban egyszerűen túl sokminden van. Magánvélemény, de én kicsit zavarosnak tartom a kulcsszavait, egészen onnantól hogy object, ami egy olyan class, aminek nem lesz példánya, mert csak static metódusok vannak benne. Pedig az object az az osztály egy példánya lenne úgy általánosan OOP-ben, nem? Mindegy, még az olvasásra szánt könyvek sorában várakozik a scala kupac, remélem én is hamarosan többet fogok érteni belőle.

Verhás Péter: Velocitoro maven plugin

Ötlet maven pluginra. Maven plugint hébe-hóba hegesztek én is, (pl a kis jetty-gzip tákolmányom), tényleg majdnem olyan egyszerű, mint ant taskokat írni :-) A velocitoro statikus weboldalak generálására szolgál és így nagyon kevés (kb 0) tapasztalatom van ilyen projectekben, így csak az első impressziómat tudom megosztani: az nem igazán tetszett hogy a java és a groovy kód egybe van a html kódokkal és a velocity templatekkel. Az olyan kis rumli hangulatú dolog.

Auth Gábor: JBoss ESB

Legfőbbképpen ez érdekelt, szó volt a JBoss csodálatos új MQ-járól, ami 5x* lenyomja az ActiveMQ-t, a hiper-optimalizált ESB-jükről, amiben van minden, BPEL és mindenféle. Nem tudom mennyire értem jól a dolgot, üssetek ha marhaságokat hordok össze, de tipikusan arra használja az ember az ESB-t, hogy független rendszereket kössön össze velük. Akkor engem nem annyira a cucc sebessége érdekelne.
Én az ilyen vendor-binding dolgokból szeretek egy kicsit kimaradni. Jó stratégiának tűnik, ha meg akarod úszni a portolást miután az Oracle megvette a JBoss-t :)

*: bizonyos esetekben :-) másokban lehet még lassabb is, gondolom...