2010. június 4., péntek

JUM XV log

Tegnap esti Java felhasználók találkozója. A democamphez hasonlóan viszonylag kevesen voltunk, erre az eseményre viszont sajnálhatja aki nem jött el, nekem nagyon tetszett a két előadás. Mindkét előadást szakmai bloggerek tartották, nekem is itt vannak a google reader végén.


A btrace egy trace eszköz, olyan mint a dtrace solarison (ez a legtöbb embernek azért nem mond sokat, nem egy mainstream oprendszer még a szervereken sem). Egyszerű kis scripteket lehet rá írni annotációkkal és nagyon kevés kóddal, ami a hotspot vm-hez kapcsolódik és bizonyos esetekben meghívódik. Például csinálhasz egy scriptet, ami a DriverManager.getConnection() metódusra ráakaszkodik. Tipikusan olyan komponensek tuningolásánál jól jöhet, amik nem logolnak és nem mi írtuk. Őszintén szólva tegnap került csak a látőterembe a cucc és most már nem tudom hogy élhettem eddig nélküle :)

Marhefka István: Domain Driven Development

István egy hosszabb előadást tartott a Domain Driven Developmentről, ami egy nagyon elméleti téma de nagyon sok gyakorlati tapasztalat is volt benne. A DTO pattern körül a végén sok kérdés volt, azt hiszem az említett fintorgók tábora nagy számban volt jelen. Én csak akkor szoktam bevetni, ha már nincs más választásom.
Egyébként nem is tudtam hogy van még a munkaadómon kívül teamcity felhasználó itthon. Elég borsos ára van :-)

Ez volt most az időny utolsó jum-ja, szeptemberig szünetelünk és akkor újjult lendülettel :)