2011. július 12., kedd

Cassandra - eddig

Mostanában szabad pillanataimban a Cassandra adatbáziskezelőt próbálgatom. Ez amolyan szakmai kirándulásféle nálam, mindenféle konkrét cél nélkül kipróbálok dolgokat. Nem jutottam még messzire vele, tényleg a bemelegítő gyakorlatok: működtetés, programozás, őszintén szólva nekem a thrift is teljesen új volt - bár nem újszerű, engem a dolog valahogy nagyon emlékeztet a CORBA-ra, de nem jutottam ezzel se olyan messzire, hogy elkezdjem osztani az észt két kézzel.

Eddigi olyan igazi járatlan út szaga van a Cassandrának. A dokumentáció felületes és jobbára törött, az API minden release-ben változik, programozni kicsit hosszadalmas és fapados érzés, a hibaüzeneteihez tolmácsra van szükség. A legtragikusabbnak az üzemeltetés tűnik.

Viszont amire kitalálták, arra ailghanem jó: nagy mennyiségű adat analízis jellegű feldolgozása. Majd ha befejeztem a teszteket akkor valószinűleg én is azt mondom majd, hogy baró és tetszik. De  legtöbb embernek nincsen annyi adata, hogy ilyenekre legyen szüksége. Ez egy igencsak speciális eszköz. Kéremszépen legyenek szivesek megtekinteni a wikipédiát, ami kiválló példa arra, hogy a legtradícionálisabb LAMP architektúra is képes top 10 weboldalra jellemző terhelést elvinni. A lenézett és döglődő MySQL szolgálja ki.

Komolyan tartok tőle, hogy a NoSQL felhasználók jelentős része valójában csak a szép új technológia miatt nyomul az új generációs adatbáziskezelők körül.