2011. augusztus 3., szerda

ping brno

No, messzemenőbb tapasztalatokat nem tudok mesélni a Red Hat-ről, tekintve hogy pár napja vagyok csak itt. Szóval első impressziók:
  • Rövid eligazítás után egyből kezembe nyomták a gépemet, egy ThinkPad-ot, amit magamban csak TankPad-nak nevezek. Elég izmos gép, nagy ram, 4 core, nagy vincsi. Dokking sztésön, extra képernyő, egy angol billentyűzetet is sikerült kukáznom. Hardwer-ügyileg soha nem voltam ilyen jól elátva.
  • Az már az első látogatásomkor lejött, hogy a régi munkahelyeimhez képest baró csendes az iroda. Engem mondjuk a zaj nem nagyon zavart sehol sem, de jónéhány régi munkatársam mondott fel a zaj miatt. Itt inkáb ilyen könyvtár jellegű a hangulat.
  • Minden gépen linux van, én újabban az eddig gyűlölt Gnome 3-at hajtom, lassan megszokom.
  • Van Ingyen Ebéd! Hétfőn gyümölcsök, amúgy kb folyamatosan műzli. Az egészséges táplálkozáson túl pl tegnap esti release partin volt sülthús és sör is.
  • Na igen, a technikai témák jobban pörögnek mindenképpen. Örülök neki, mert ezért jöttem ide. Sajnos tegnap kicsit el voltam havazva (és ez folytatódni látszik) de volt egy JBoss AS 7 release party.
  • Ehhez kb hozzá lehetek szokva, de hiába költöztem ide, majdnem mindenki remote.
  • Vannak viszont magyarok, rajtam kívül hárman. Még nem volt időm megkeresni mindenkit :-( Eléggé el vagyok havazva.
Egyébként a város:
  • Egy része ugyanolyan koszos büdös, mint Budapest. Cejl bizonyos szempontból még Budapestet is alulmúlja, nyóckerszerű rohadó belváros. A város többi része tele van építkezésekkel, az egész nő mint a gomba.
  • Zseniális a villamoshálózat. Meg olcsó is. A legdrágább jegy forintba átszámolva 250-270 ft között lehet, ezért egy órán át utazhatsz a városon keresztül ha jól értettem akárhány átszállással. A legolcsóbb jegy 90 forint körül van (8 CZK), ez csak 10 perces utakra elég. Remélem nem értettem félre semmit, ellenőrrel még nem találkoztam.
  • Ez a része, ahol mi vagyunk (Královó Pole) egész csinos, parkos, tele van különféle egyetemekkel és van egy hatalmas infópark
  • A táj szerintem bejön azoknak, akik szeretnek túrázni (az IT szakmában tipikus)
  • 10 évnyi Budapest után totálisan megdöbbentő, hogy ha a zebrához érek, megállnak az autók az úton, hogy átengedjenek.
  • A sör a legkevésbé sem érdekel, de amúgy a kaja, főleg a tejtermékek (ami az alap üzemanyagom) lényegesen olcsóbbak a hazainál.
  • A lakások és albérletek viszont marha drágák.