2013. július 24., szerda

többnejű programming

Egyik nap ebéd közben azt mondtam a munkatársaimnak, hogy szerintem ahhoz hogy valamiből igazán jó legyél, ahhoz erősen fókuszálni kell arra a területre. Emiatt pedig csak 1 dologból lehetsz igazán jó, a többiből csak tűrhető. Például Albert Einstein fantasztikusan jó volt fizikából, emellett még egész tűrhetően hegedült. Ha több dologból is igazán jó akarsz lenni, akkor több dologra is fókuszálnod kellene, ez viszont ütközik a fókusz definíciójával. Milyen fókusz az, hogy fókuszálsz a ruby, a python, a linux kernel és a java technológiákra?

Nos az eredmény az volt, hogy leüvöltöttek. Mint amikor gimiben megkérdeztem hogy a kereszténység miért egyistenhit, amikor van egy rakás szent, angyal, ördög, satöbbi, teljesen kiakadt tőlem a tanár.
Azt mondják az egész csak idő-management kérdése. Ezt én nem értem, megfelelő idő-managementtel ki lehet bővíteni még 8 órával a napot?
Ez a dolog a red hat-nél valószinűleg azért van, mert a java programozónak is egész jelentős bash és linux teszten kell keresztülmenni felvételikor, ellenben szerintem a vizsgáztatók elég keveset tudnak kérdezni java témakörben. A legtöbben tehát a bash rémes szintaxisán és a python követhetetlen csomagrendszerén véreznek el, nem pedig a JPAQL részletkérdésein.

Elhiszem, hogy tűrhető python programozó lesz valaki, míg java programozásban igazán jó, de nem lehet valaki Rambó és Batman egyidejűleg. Még ha agymunkával bírná is, nem fér bele a napba.